3 naturalne sposoby na bezsenność – ziołolecznictwo, sport i rutyna

Problemy z zasypianiem dokuczają ludziom w różnym wieku – i osobom bardzo młodym, i tym starszym. Istnieje wiele metod pozwalających się ich pozbyć i nie należą do nich wyłączne farmakologiczne środki medyczne. Z bezsennością można sobie bowiem poradzić zarówno z pomocą ziołolecznictwa, jak i aktywności fizycznej oraz utrwalonej rutyny. To proste metody o wysokiej skuteczności.

  1. Aktywność fizyczna

Zmęczony organizm sam domaga się odpoczynku. Obolałe po treningu mięśnie potrzebują regeneracji i wręcz zmuszają człowieka do położenia się na łóżku. Oczywiście nie powinno się ćwiczyć tuż przed spaniem, ale krótki spacer czy nawet półgodzinny bieg wykonany wieczorową porą zdecydowanie ułatwi zasypianie i poprawi jakość samego odpoczynku.

 

  1. Rutyna

Kładąc się do łóżka o nieregularnych porach i wstając za każdym razem o innej godzinie, tak naprawdę nigdy nie można porządnie się wyspać. Warto zatem ustalić sobie jakąś rutynę i się jej trzymać, także podczas weekendów. Organizm przyzwyczaja się do określonych zasad i szybko się do nich dostosowuje. Próbując zasnąć codziennie o tej samej porze, można to zrobić znacznie łatwiej.

 

  1. Ziołolecznictwo

Istnieją też specjalne naturalne zioła, które potrafią ukoić stargane nerwy, uspokoić umysł i zrelaksować całe ciało. Tuż przed zaśnięciem warto więc sięgnąć po napar przygotowany z melisy, mięty bądź rumianku – zaraz po jego wypiciu oczy same zaczną opadać na powieki.