aminokwasy eaa

Aminokwasy a regeneracja organizmu

Regeneracja to proces, o którym dość często zapominamy. Chęć uzyskania szybkiego efektu treningowego w wielu przypadkach przysłania zdrowy rozsądek. Nie mając litości dla organizmu, trenujemy mocno, nie pozwalając mięśniom odpocząć. A to ogromny błąd.

Aminokwasy – podstawa treningu 

O roli aminokwasów eaa mówi się dzisiaj wiele. Najczęściej jednak koncentrujemy się na ich roli budulcowej, gdy tymczasem są one też niezwykle ważne dla regeneracji mięśni. Aminokwasy eaa odbudowują uszkodzone struktury, a tym samym chronią przed utratą masy mięśniowej. To z kolei powoduje, że trenować możemy więcej i bezpieczniej, a oczekiwane efekty przychodzą szybciej. Niedobór aminokwasów może natomiast doprowadzić do kontuzji, co jest jednoznaczne z przerwaniem dalszych treningów.

Szybkość wchłaniania

Aminokwasy EAA

Aminokwasy egzogenne, czyli właśnie te z grupy eaa, są doskonale przyswajalne przez organizm. Nie wymagają trawienia, ale natychmiast koncentrują się w krwiobiegu. Co to oznacza w praktyce? Że warto rozważyć ich suplementację około treningową. Przyjęcie odpowiedniej dawki przed treningiem natychmiast przygotowuje mięśnie do pracy. Przyjęcie drugiej po treningu – pozwala mięśniom natychmiast się zregenerować.

Ponieważ aminokwasy eaa należą do grupy składników niewytwarzanych przez organizm, każdy, kto decyduje się na trening fizyczny, powinien rozważyć ich suplementację. Odpowiednia dieta wzbogacona suplementami zagwarantuje optymalny poziom aminokwasów na każdy etapie przemian metabolicznych organizmu.