białko na noc

Białko na noc

Czy białko na noc jest potrzebne naszemu organizmowi? Kiedy warto z niego korzystać?

Białko na noc

Spożywanie porcji białka przed snem jest coraz bardziej popularne, zwłaszcza wśród sportowców. Warto zauważyć, że przy odpowiedniej długości snu (około 7-8 godzin na dobę) tkanka mięśniowa ulega regeneracji. Podczas snu dochodzi do odbudowy osłabionych tkanek, także mięśniowych, o czym doskonale wiedzą sportowcy.

Jeśli ktoś znacząco obniży długość snu, wtedy w organizmie dochodzi do podwyższonego wydzielania kortyzolu i obniżenia produkcji somatotropiny i testosteronu. Wtedy podczas wysiłku organizm czerpie energię z tkanek mięśniowych, a nie z tłuszczowych. Za krótki sen sprzyja gromadzeniu się tłuszczu w organizmie i hamuje rozbudowę tkanki mięśniowej.

białko na noc

Zachowując odpowiednią ilość snu, możemy być spokojni o nocny katabolizm. Jednak w przeciwnym wypadku należy wypróbować spożywanie białka na noc. W tym celu bardzo dobrze sprawdzą się odżywki białkowe (np. kazeina) o wolniejszej kinetyce wchłaniania.

Suplement diety ma za zadanie dawać energię i siłę do codziennych aktywności fizycznych. Stosowanie białka na noc jest szczególnie wskazane w przypadku sportowców, który mają zbyt małą ilość snu. Organizm nie ma czasu na regenerację, w rezultacie dochodzi do wyczerpania i uczucia osłabienia. Treningi w tym przypadku będą znacznie bardziej męczące, a organizm nie ma siły do jakiejkolwiek aktywności. Suplement diety w tym przypadku może być ratunkiem, ale trzeba go odpowiednio dobrać.