Kreatyna – najlepszy suplement na wzrost siły i wytrzymałości

Suplementy to nieodłączny element diety wielu osób, które regularnie uprawiają aktywność fizyczną. Produkty te w połączeniu z odpowiednią dietą i treningiem mogą mieć znaczny wpływ na szybkość uzyskania oczekiwanych efektów. Jeśli naszym celem jest budowanie mięśni, to warto sięgnąć po suplementy zwiększające siłę. Jednym z najczęściej wybieranych jest kreatyna.

Dlaczego warto stosować kreatynę?

Kreatyna to związek chemiczny pochodzenia organicznego, który naturalnie występuje w naszych mięśniach. Składa się z trzech aminokwasów: argininy, metioniny i glicyny. Suplement ten wpływa na wzrost beztłuszczowej masy ciała, dlatego jest wybierany głównie przez osoby na masie. Oprócz tego kreatyna przyspiesza regenerację po treningu, a także wpływa na wzrost siły i wytrzymałości w czasie wysiłku. Tutaj można znaleźć więcej szczegółów.

Jak stosować kreatynę?

Odpowiednia dawka kreatyny to około 5 gramów na dobę. Powinniśmy podzielić to na dwie porcje. Jedną z nich przyjmujemy około 30 minut przed treningiem, a drugą po nim. Kreatyna powoduje efekt tak zwanej pompy mięśniowej. Polega to na tym, że ściąga wodę wraz z substancjami odżywczymi do mięśni, przez co wyglądają na większe. Podczas przyjmowania kreatyny powinniśmy pić przynajmniej 2 litry wody dziennie.