Kto i kiedy spożywa białko po treningu?

Kiedyś używane tylko przez kulturystów, jednak coraz więcej osób używa suplementów sportowych jako regularnego elementu ich reżimu zdrowotnego i potreningowego. Przemysł kwitnie na całym świecie.

Koktajle proteinowe, proszki, batony i pigułki są sprzedawane przeciętnemu amatorowi siłowni jako niezbędny element dbania o kondycję. Niedawne badanie wykazało nawet, że ponad połowa bywalców siłowni regularnie spożywała odżywki białkowe w ramach treningu.

Chociaż białko jest niezbędnym składnikiem odżywczym, bez którego nie możemy żyć, suplementy te mogą nie być tak potrzebne, jak nam się wydaje.

W czym pomaga nam białko zażywane po treningu?

Białko jest niezbędnym składnikiem odżywczym, bez którego nie możemy żyć. Każda komórka naszego ciała zawiera białko. Używamy go do budowy i naprawy tkanek, jako źródła energii oraz do produkcji hormonów i enzymów.

Dodatkowe białko głównie dla osób ćwiczących

Ludzie mogą również spożywać białko po treningu, często w postaci suplementów, aby pomóc w budowaniu masy mięśniowej, utracie wagi i optymalizacji treningów poprzez poprawę wydajności i regeneracji. Wykazano nawet, że spożywanie dodatkowego białka zwiększa rozwój i siłę mięśni, gdy jest ono spożywane w ramach programu ćwiczeń.